Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Przyjęcie bufetowe
B. Brunch
C. Lampkę wina
D. Aperitif
HGT.03 Pytanie 2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
C. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
D. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
HGT.03 Pytanie 3
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas porządkowania jednostki mieszkalnej, która została opóźniona przez gościa, pokojowa zauważyła telefon komórkowy pozostawiony na fotelu. Jak powinna się w tej sytuacji zachować?
A. Przekazać telefon komórkowy dyrektorowi, spisując z nim protokół dotyczący znalezienia przedmiotu
B. Przekazać telefon komórkowy do recepcji i poinformować kierownika pięter o odnalezionym przedmiocie
C. Zabrać telefon komórkowy, zejść do recepcji i umieścić go w sejfie
D. Zostawić telefon komórkowy w miejscu, gdzie został znaleziony, do momentu spisania protokołu dotyczącego znalezienia przedmiotu
HGT.03 Pytanie 4
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wchodzą w skład nakrycia do serwisu płatków z mlekiem?
A. talerza zakąskowego i łyżki
B. talerza głębokiego i łyżeczki
C. miseczki na podstawce i łyżki
D. filiżanki, mlecznika i łyżeczki
HGT.03 Pytanie 5
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych sprzętów nie znajduje się w sali konferencyjnej hotelu?
A. Flipchart
B. Projektor
C. Wizualizer
D. Hoker
HGT.03 Pytanie 6
Obsługa gości w obiekcie świa…
Od jakiej klasy hotele i motele mają obowiązek oferować usługę sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej?
A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 1*
HGT.03 Pytanie 7
Obsługa gości w obiekcie świa…
Naczynie do wody to
A. collins
B. tumbler
C. goblet
D. pokal
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak należy postąpić zleceniodawcy room service po wejściu do pokoju klienta, który zamówił płatne śniadanie do pokoju?
A. Postawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. Postawić tacę we wskazanym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć płatność
C. Postawić tacę na stoliku, przyjąć płatność i pożegnać klienta
D. Postawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i uprzejmie pożegnać klienta
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gościa?
A. torbę podróżną, zostawioną na parkingu hotelu
B. walizkę, powierzoną pracownikowi hotelowemu
C. plecak, pozostawiony w zasięgu monitoringu poza obszarem hotelowym
D. neseser, umieszczony w samochodzie gościa hotelowego
HGT.03 Pytanie 10
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z wymienionych usług przewyższają podstawowe wymagania dotyczące usług oferowanych w hotelach 3*?
A. Bar aperitifowy lub kawiarnia.
B. Codzienna wymiana ręczników i pościeli.
C. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów higienicznych.
D. Pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży gości.
HGT.03 Pytanie 11
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynia powinien wykorzystać kelner, organizując nakrycie do serwowania jajka na miękko?
A. Głębokiego talerza lub miseczki na podstawce i łyżki
B. Podgrzanego talerza zakąskowego, noża oraz widelca
C. Płaskiego talerzyka, małego noża oraz widelca
D. Spodka, kieliszka do jajka i łyżeczki
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?
A. Kierownik działu sprzątania
B. Zarządca hotelu
C. Pokojowa, która spowodowała szkodę
D. Wszystkie pokojowe wspólnie
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?
A. 200 cm x 200 cm
B. 140 cm x 140 cm
C. 140 cm x 180 cm
D. 180 cm x 200 cm
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
A. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 15
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać na początku procesu czyszczenia wykładziny dywanowej w hotelowym korytarzu?
A. Wyszczotkowanie
B. Spryskanie detergentem
C. Usunięcie plam
D. Odkurzanie na sucho
HGT.03 Pytanie 16
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Zbieranie naczyń ze stołu.
B. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
C. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
D. Ustawianie talerzy do pieczywa.
HGT.03 Pytanie 17
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. molton
B. napperon
C. skirting
D. laufer
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
B. Dzień przed przybyciem gościa
C. W dniu wyjazdu gościa
D. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość w trakcie pobytu skorzystał z minibaru. Na podstawie zamieszczonego dokumentu, oblicz jaką kwotę należy dopisać do rachunku gościa.
Minibar w Hotelu | ||||
---|---|---|---|---|
Minibar oferuje/ Minibar offers: | Stan/ Quantity | Cena za sztukę/ Price | Wykorzystana ilość/ Amount | Suma/ Amount |
1. Pepsi | 2 | 18,00 | 1 | |
2. Sok 0,2 l/Juice 0,2 l | 2 | 20,00 | 2 | |
3. Piwo Lech 0,3l/ Beer Lech 0,3 l | 2 | 35,00 | 0 | |
4. Wódka/Vodka | 1 | 80,00 | 0 | |
5. Whisky | 1 | 120,00 | 0 | |
6. Red Bull | 2 | 21,00 | 0 | |
7. Orzeszki/Peanuts | 2 | 17,00 | 1 | |
8. Baton Mars | 3 | 9,00 | 2 | |
Razem/Total amount |
A. 93,00 zł
B. 64,00 zł
C. 84,00 zł
D. 111,00 zł
HGT.03 Pytanie 20
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności jest niezbędna podczas procedury wymeldowania gościa z hotelu?
A. Przygotowanie śniadania na wynos
B. Przekazanie gościowi kodu Wi-Fi na przyszłość
C. Sprawdzenie, czy wszystkie opłaty zostały uregulowane
D. Zorganizowanie transportu na lotnisko
HGT.03 Pytanie 21
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. pokojowa
B. recepcjonista
C. korytarzowa
D. portier
HGT.03 Pytanie 22
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
B. Kasza manna, jaja, mleko
C. Mąka pszenna, jaja, woda
D. Bułka tarta, jaja, woda
HGT.03 Pytanie 23
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?
A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Mąka, jajko, cukier
C. Mąka, jajko, drożdże
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.03 Pytanie 24
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
D. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
HGT.03 Pytanie 25
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
B. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
HGT.03 Pytanie 26
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?
A. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
B. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
C. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
D. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
HGT.03 Pytanie 27
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?
A. Kierownik recepcji
B. Pokojowa lotna
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 28
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Pracownikowi recepcji.
B. Dyrektorowi hotelu.
C. Osobie z działu technicznego.
D. Kierownikowi służby pięter.
HGT.03 Pytanie 29
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Przekazać do przechowalni bagażu
B. Zabrać do recepcji
C. Otworzyć i sprawdzić zawartość
D. Powiadomić przełożonego
HGT.03 Pytanie 30
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. AP
B. BB
C. OB
D. CB
HGT.03 Pytanie 31
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie zadanie powinien wykonać kelner przy rozpoczęciu podawania śniadania w hotelowej restauracji?
A. Czyszczenie stolików.
B. Otwieranie okien.
C. Układanie bukietów kwiatowych na stołach.
D. Włączenie ekspresu do kawy i samowaru do herbaty.
HGT.03 Pytanie 32
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?
A. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
B. Kawa, sok, bagietka, wędliny
C. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
D. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
HGT.03 Pytanie 33
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak długo należy gotować jajko w osolonej, wrzącej wodzie, aby uzyskać jajko mollet?
A. 8+10 minut
B. 6 minut
C. 4+5 minut
D. 3 minuty
HGT.03 Pytanie 34
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie wykorzystuje się do pielęgnacji lakierowanej podłogi z drewna?
A. Czyścik.
B. Odkurzacz.
C. Zamiatarka.
D. Polerka.
HGT.03 Pytanie 35
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie potrawy i napoje powinien zaserwować kelner podczas podawania francuskiego śniadania?
A. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
B. Biała kawa lub herbata, bułki pełnoziarniste, masło, jajka na twardo
C. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
HGT.03 Pytanie 36
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż propozycję menu śniadaniowego dostosowanego do potrzeb gościa będącego na diecie lekkostrawnej?
A. Chleb pełnoziarnisty, ser gouda, fasola
B. Chrupkie pieczywo, tłuste wędliny, gruszki
C. Chleb żytni, wędzone mięsa, ogórki
D. Chleb pszenny, chude wędliny, banany
HGT.03 Pytanie 37
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.
A. Na półmisku
B. Na tacy
C. Na paterze
D. Na talerzu
HGT.03 Pytanie 38
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
B. przeniesienie bagażu do pokoju
C. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
D. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
HGT.03 Pytanie 39
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność powinna w pierwszej kolejności wykonać pokojowa według procedury sprzątania pokoju "przy gościu"?
A. Pozbierać porozrzucane rzeczy gościa
B. Opróżnić kosz, zebrać brudne naczynia
C. Ustawić czyste naczynia
D. Zaktualizować materiały informacyjne i promocyjne
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile stołów o wymiarach 80 x 120 cm jest potrzebnych do ułożenia stołu w kształcie litery "I" o wymiarach 120 x 480 cm na bankiecie siedzącym?
A. 4 stoły
B. 8 stołów
C. 5 stołów
D. 6 stołów